ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(Σ.Ε.ΠΕ.ΚΕ.Μ.)Έτος ίδρυσης 2011Ταχ. Δ/νση : Βασ. Όλγας 198Τ.Κ. :541 10Τηλ.Προέδρου :6944 501075Τηλ.Γραμματέα :2313 319130FAX :2313 325430E-mail : syllogos@pkm.gov.gr |
Θεσσαλονίκη 26 -5-2020Αρ. Πρωτ.: 102Προς: Πρωθυπουργόκ. Κυριάκο Μητσοτάκη |
ΘΕΜΑ: Αιτήματα εργαζομένων στις Περιφέρειες
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Να αντιμετωπιστεί η τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών των Περιφερειών (40% μείωση από το 2009) ώστε να επιστρέψουν σε περιβάλλον διοικητικής επάρκειας και να αρθεί η συνεχιζόμενη απαγόρευση των προσλήψεων. Παλεύουμε για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, με δικαιώματα και μισθούς, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.
-
Πρόγραμμα κινητικότητας
Πιθανή κάλυψη των κενών θέσεων με μετατάξεις υπαλλήλων από άλλους φορείς με το σύστημα της κινητικότητας, διευκολύνει «μερικώς» τις Περιφέρειες αφού το υπαρκτό πρόβλημα της υποστελέχωσης προκαλεί σοβαρές οργανωτικές και λειτουργικές δυσχέρειες και αδυναμίες, στο ιδιαίτερα απαιτητικό έργο των Υπηρεσιών τους.
Με δεδομένο ότι οι ΚΑΠ της μισθοδοσίας εδώ και αρκετά χρόνια παραμένουν αμετάβλητοι, αμφισβητούμε τη δυνατότητα κάλυψης της μισθολογικής δαπάνης του συνόλου των παραπάνω προκηρυσομένων θέσεων. το δυνητικό της μεταφοράς των αναγκαίων πιστώσεων για την ολοκλήρωση μόνο των μετατάξεων πρέπει να γίνει υποχρεωτικό. Η προώθηση της κινητικότητας, άλλωστε, απαιτεί κάλυψη της μισθοδοσίας των υπαλλήλων των ΟΤΑ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Να καλυφθούν οι μισθολογικές μας απώλειες. Χορήγηση 13ου και 14ου μισθού. Πλήρης μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας εκτός δημόσιου τομέα, που να καλύπτει όλους τους εργαζόμενους, με όλες τις σχέσεις εργασίας. Αναγνώριση της διετίας 2016-2017, χορήγηση κλιμακίου ανά διετία και στους ΥΕ-ΔΕ, ολοκληρωτικό ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων. Κάλυψη της μισθοδοσίας μας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Επέκταση της Συλλογικής Σύμβασης και σε άλλες ειδικότητες και σε άλλα ζητήματα. Κάλυψη – ρύθμιση Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης για τα παιδιά των συναδέλφων.
- Άμεση προκήρυξη όλων των θέσεων ευθύνης. Διαδικασίες επιλογής θέσεων ευθύνης με αντικειμενικά κριτήρια. Επίσπευση των διαδικασιών επιλογής. Ειδικά στην ΠΚΜ, δεν έχουν προκηρυχθεί ούτε οι θέσεις των Γενικών Διευθυντών, ενώ έχουν να γίνουν κρίσεις από το 2009. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των Περιφερειακών αρχών, να προβλεφθούν συνέπειες
- Αξιοποίηση της ΣΣΕ για την πιστοποίηση από Δημόσιους εκπαιδευτικούς φορείς της γνώσης Η/Υ. Δυνατότητα πιστοποίησης από το ΕΚΔΔΑΗ διάσπαση του τόπου εργασίας δημιουργεί σοβαρές απειλές για την προστασία βασικών δικαιωμάτων, όπως την αμοιβή, το σταθερό ωράριο εργασίας, την μετατροπή της μισθωτής απασχόλησης σε αυτοαπασχόληση με συνέπεια την ένταση της ανασφάλειας του τηλεργαζόμενου.
- Μέτρα υγιεινής & ασφάλειας σε όλες τις υπηρεσίες, όλα τα κτήρια. Κτήρια, που να πληρούν τις σύγχρονες ανάγκες των υπηρεσιών μας, που να έχουν την αναγκαία προσβασιμότητα για εμάς και τους πολίτες. Άμεση επισκευή και συντήρηση όλων των κτιρίων, που στεγαζόμαστε. Άμεση επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με την θέρμανση-ψύξη και την καθαριότητα των χώρων όλων των υπηρεσιών μας. Έλεγχος αντισεισμικός όλων των κτηρίων, που στεγάζονται οι υπηρεσίες μας, μέτρα ενεργητικής πυροπροστασίας.
- Χορήγηση (συνέχιση) και επέκταση των ρυθμίσεων του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στους εργαζόμενους των Περιφερειών, που εργάζονται σε ανθυγιεινές εργασίες και χώρους (Επόπτες Υγείας, Κτηνιάτρους, ΚΤΕΟ, κλπ.
- Κάλυψη των αναγκών σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς και σε κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, δημόσιους, σύγχρονους και δωρεάν και για τα παιδιά των υπαλλήλων των Περιφερειών. Κατάργηση της εξαίρεσης για τις μητέρες δημοσίους υπαλλήλους (επομένως και για τις μητέρες υπαλλήλους των Περιφερειών) για τη συμμετοχή των παιδιών μας στα προγράμματα ΕΣΠΑ (Προγράμματα Εναρμόνισης Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής κλπ).
- Άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των Τεχνικών υπαλλήλων των Τεχνικών υπηρεσιών (ρέματα, συντήρηση δρόμων κλπ) των Περιφερειών. Κατάργηση των «ειδικών» πειθαρχικών παραπτωμάτων που αφορούν συναδέλφους που εργάζονται στην αδειοδότηση πρατηρίων καυσίμων.
- Εξασφάλιση επαρκούς και σύγχρονου εξοπλισμού για την εκτέλεση όλων των αρμοδιοτήτων..
- Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του έργου των εξετάσεων οδήγησης και πραγματοποίησή του μόνο από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, μέσα από ένα σύστημα, που θα διασφαλίζει την οδική ασφάλεια και τη διαφάνεια. Όχι στους σχεδιασμούς για ιδιωτικοποίηση του έργου. Κάλυψη των προβλεπόμενων για την χορήγηση διπλώματος οδήγησης ιατρικών εξετάσεων των πολιτών από τα Ασφαλιστικά τους Ταμεία, καταργώντας τα σχετικά παράβολα.
- Επαναλειτουργία όλων των δημόσιων ΚΤΕΟ των Περιφερειών.
- Κάλυψη των παραβόλων για την ανανέωση αδειών οδήγησης Γ’ κατηγορίας, αδειών τεχνικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων των υπαλλήλων οδηγών και χειριστών των Περιφερειών.
- Χορήγηση μηνιαίου ποσού για την κάλυψη της εντός έδρας κίνησης των υπαλλήλων των ελεγκτικών μηχανισμών των Περιφερειών (πάγια οδοιπορικά). Απλοποίηση των δικαιολογητικών και των διαδικασιών για την κάλυψη και πληρωμή όλων των οδοιπορικών-εισιτήριων-αποζημιώσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές, έγκαιρα, χωρίς καμιά καθυστέρηση, με κάλυψη από την αρχή κάθε χρονιάς για όλους.
- Απαίτηση για υπερδιπλασιασμό των συμμετεχόντων στα εκλογικά συνεργεία.
- Να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις και οι εκχωρήσεις αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών των Περιφερειών. Καμιά εκχώρηση δημόσιας περιουσίας, περιουσίας των Περιφερειών. Καμιά μεταφορά αρμοδιότητας χωρίς πόρους και προσωπικό. Οι υπηρεσίες να ασκούν πλήρως τις αρμοδιότητες κοινωνικού τους χαρακτήρα.
- Να σταματήσει η φοροληστεία των εργαζομένων και οι σχεδιασμοί για ενίσχυση της ανταποδοτικότητας των ΟΤΑ. Όχι στη διεύρυνση του «φοροεισπρακτικού ρόλου» των Περιφερειών. Πλήρης κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών των Περιφερειών και της μισθοδοσίας των εργαζομένων. Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων για σύγχρονες υποδομές που να καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, πολιτιστικών, αθλητικών, περιβαλλοντικών κλπ αναγκών.
- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Κάλυψη των απωλειών σε εφάπαξ και συντάξεις.
- Κατάργηση της συμμετοχής στα φάρμακα και τις εξετάσεις. Δημόσια και δωρεάν υγεία, σύγχρονη και αναβαθμισμένη.
- Να σταματήσουν τώρα οι κατασχέσεις μισθών και συντάξεων από τραπεζικούς λογαριασμούς, οι πλειστηριασμοί λαϊκών κατοικιών. Προστασία της λαϊκής κατοικίας με νόμο. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη. Πάγωμα χρεών για άνεργους και διαγραφή ανατοκισμών δανείων. Διαγραφή δανείων, ανέργων και εργαζομένων που έχουν υποστεί μειώσεις στους μισθούς.
- Αφορολόγητο όριο στα 20.000 ευρώ προσαυξημένο 5.000 για κάθε παιδί. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όλων των χαρατσιών.
- Χορήγηση «ελεγκτικού» επιδόματος στο σύνολο των ελεγκτικών μηχανισμών και των υποστηρικτικών δομών όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας.
- Με την τηλεργασία επέρχεται διάσπαση του τόπου εργασίας και δημιουργεί σοβαρές απειλές για την προστασία βασικών δικαιωμάτων, όπως την αμοιβή, το σταθερό ωράριο εργασίας, την μετατροπή της μισθωτής απασχόλησης σε αυτοαπασχόληση με συνέπεια την ένταση της ανασφάλειας του τηλεργαζόμενου. Συνεπώς πέρα από το διάστημα έκτακτων αναγκών όπως η πανδημία, εκφράζουμε την αντίθεση μας σε αυτόν τον τρόπο εργασίας και δηλώνουμε ότι δεν δεχόμαστε περικοπές μισθών για τέτοιο λόγο λόγο.
- Κατάργηση του προβαδίσματος των κατηγοριών – Κατάργηση του άρθρου 97 (Ν.3528/2007), στις διαδικασίες τοποθέτησης σε θέσεις ευθύνης. (αυτό εν μέρει τακτοποιείται με νέες νομοθετικές ρυθμίσεις)
- Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων
Η απουσία αιρετού εκπροσώπου των υπαλλήλων από τα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων, δεν διασφαλίζει την αντικειμενικότητα της κρίσης και το αδιάβλητο της διαδικασίας. Η συμμετοχή μετακλητού υπαλλήλου, εν προκειμένω του Εκτελεστικού Γραμματέα ουσιαστικά θέτει υπό επιτήρηση τα υποκείμενα σ’ αυτόν υπόλοιπα τέσσερα υπηρεσιακά μέλη, εάν συμμορφώνονται με τις πολιτικές επιλογές της Περιφερειακής Αρχής
- Αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας
Το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 50% τα τελευταία χρόνια, νέες αρμοδιότητες έχουν μεταφερθεί στις περιφέρειες, ο όγκος εργασίας ανά εργαζόμενο έχει αυξηθεί εκθετικά και το σύνολο του επιτρεπόμενου αριθμού μετακινήσεων έχει μειωθεί στο ήμισυ με αποτέλεσμα να μην αρκούν για να ασκηθούν τα καθήκοντα που ανατίθενται σε αρκετές κατηγορίες υπαλλήλων (πχ γεωτεχνικοί, επόπτες δημόσιας υγείας, μηχανικοί).
Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει να αυξηθεί ο ετήσιος αριθμός ημερών για την εκτέλεση εκτός έδρας υπηρεσίας στις 120 ημέρες ανά έτος.
- Αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης
Η σημερινή χιλιομετρική αποζημίωση των 0,15 € ανά χιλιόμετρο δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση το πραγματικό κόστος. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων και η αναλογία στα προκαλούμενα έξοδα φυσιολογικής συντήρησης υπερκαλύπτει την σημερινή χιλιομετρική αποζημίωση.
Σε κάθε περίπτωση, η χιλιομετρική αποζημίωση θα πρέπει να ορισθεί κατά ελάχιστο στο ποσό των 0,20 € ανά χιλιόμετρο ώστε να καλύπτει στοιχειωδώς το πραγματικό κόστος του χρησιμοποιούμενου οχήματος.
Σημειώνεται ότι η χρήση ΙΧ πραγματοποιείται μόνο και εφόσον υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία την υπηρεσίας να χορηγήσει υπηρεσιακό όχημα για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
Επιβάλλεται να αναπροσαρμοσθεί η χιλιομετρική αποζημίωση στα 0,20 €/χλμ για την χρήση ΙΧ, ώστε να καλύπτονται τα πραγματικά έξοδα
- Απλούστευση διαδικασιών με χρήση φιλικών και διαλειτουργικών εφαρμογών για την καταπολέμηση της ψηφιακής γραφειοκρατίας. Άμεση διασύνδεση ΚΗΜΔΗΣ και Δι@ύγειας
Εξακολουθεί να ισχύει με παρατάσεις η υποχρέωση για διπλή ανάρτηση και στις δύο πλατφόρμες ΚΗΔΜΗΣ και ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Κανονικά όπως προβλέπει το άρθρο 38 παρ.4 του Ν.4412/2016 τα στοιχεία και έγγραφα που αποτελούν αντικείμενο ανάρτησης τόσο στο ΚΗΜΔΗΣ όσο και στο "Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σύμφωνα με τον ν. 3861/2010 (Α' 112), όπως ισχύει, δεν καταχωρίζονται πρωτογενώς στο «Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ», αλλά αντλούνται αυτόματα από το ΚΗΜΔΗΣ.
Η ισχύς αυτού του άρθρου όπως τροποποιήθηκε από την παρ.16 του άρθρου 47 του Ν.4472/2016 και την παρ.53 του άρθρου 107 του Ν.4497/2017 κανονικά άρχιζε να ισχύει από 1.6.2018.
Όμως για τεχνικούς λόγους μετατέθηκε χρονικά η διαλειτουργικότητα του συστήματος ΚΗΜΔΗΣ µε το πρόγραµµα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, καθότι η διασύνδεση αυτή δεν είναι τεχνικά εφικτή στην παρούσα στιγμή. Τα στοιχεία των διαγωνισμών συνεχίζουν να καταχωρούνται πρωτογενώς και στα δύο συστήματα.
- Επιδότηση 1ης κατοικίας σε παραμεθόριες περιοχές
Σύμφωνα με τους Νόμους (ν. 1943/1991 (Α΄ 50) παράγραφος 4 του άρθρου 64, όπως αυτός αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του ν.2085/1992 (Α΄170) και το άρθρο 10 του ν.3320/2005 (Α΄ 48) χορηγείται σε δημοσίους υπαλλήλους των προβληματικών περιοχών επιδότηση για την αγορά ή την ανέγερση 1ης κατοικίας σε προβληματική περιοχή. Βάσει αυτού, δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι διορίζονται ή μετατάσσονται σε προβληματικές περιοχές επιχορηγούνται για την αγορά ή την ανέγερση 1ης κατοικίας με ανάλογο χρηματικό ποσό από την υπηρεσία που υπηρετούν, φυσικά με την υποχρέωση να παραμείνουν μόνιμα στην προβληματική (παραμεθόρια) αυτή περιοχή.
Στόχος του νόμου ήταν η ενδυνάμωση των προβληματικών περιοχών με υπαλλήλους οι οποίοι θα παραμείνουν σε αυτές και την αύξηση του πληθυσμού στις περιοχές αυτές για ευνόητους λόγους με πολλαπλά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.
Η κατάργηση αυτού νόμου που ακολούθησε έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα για τις περιοχές αυτές που συνεχώς επιδεινώνονται.
Ζητάμε την επαναφορά του Νόμου.
- Καθιέρωση νέας μορφής ευέλικτου προσυμβατικού ελέγχου για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών
Τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 278 παρ. 1 Ν.3852/2010 (Φ.Ε.Κ. Α’ 87), όπως αυτή αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 4071/2012 – άρθρο 36 παρ. 1 Ν.4129/2013 που αφορά τον προληπτικό έλεγχο των συμβάσεων (προ υπογραφής τους) των Ο.Τ.Α. ως εξής: «Για τις συμβάσεις προμήθειας αγαθών, εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των προγραμματικών συμβάσεων, που συνάπτουν οι Ο.Τ.Α. και τα νομικά τους πρόσωπα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης, χωρίς φόρο προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.), ποσού άνω των 2.500,00 ευρώ, διενεργείται υποχρεωτικά προληπτικός έλεγχος νομιμότητας αυτών, πριν από τη σύναψής τους, από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που είναι αρμόδιος για τον έλεγχο των δαπανών τους.».
Με αυτό τον τρόπο θα προλαμβάνεται η υποχρέωση του Δημοσίου πριν να «γεννηθεί». Δηλαδή θα διασφαλίζεται ότι οι διενεργούμενες κατ’ έτος δαπάνες που απορρέουν από δημόσιες συμβάσεις προμήθειας αγαθών, εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των προγραμματικών συμβάσεων, θα ελέγχεται προ της σύναψης των συμβάσεων από τις υπηρεσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως προς την ορθή τήρηση των νομοθετικών διατάξεων που τις διέπουν. Ως αποτέλεσμα θα έχει την αποτροπή του φαινομένου των κατατμήσεων και των διαδικασιών απευθείας αναθέσεων, τη διασφάλιση της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης στις διαχειρίσεις των ελεγχόμενων φορέων και την αποφυγή καθυστερήσεων στις πληρωμές των αντισυμβαλλόμενων, αφού μετά την διενέργεια του ελέγχου αυτού, οι διαδικασίες εξόφλησής τους θα διεκπεραιώνονται τάχιστα χωρίς ενδοιασμούς και επιφυλάξεις από τους υπηρεσιακούς παράγοντες των φορέων.
Για το ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δ. ΒΑΖΟΥΡΑΣ Α. ΠΑΠΑΛΕΞΙΟΥ