Συνάντηση του ΣΕΠΕΚΕΜ με τον Περιφερειάρχη για θέματα που αφορούν τους εργαζομένους στην Π.Κ.Μ.

Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εργαζομένων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μετά από κατάθεση αιτήματός του για προγραμματισμό συνάντησης με τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα προκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν στους εργαζόμενους,  την Δευτέρα 20-1-2020 πραγματοποίησε την συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο   Εκτελεστικός Γραμματέας κ. Ν.  Ιωάννου και η  Γενική Διευθύντρια Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας κα. Κ.  Μπαλλά.

Τα θέματα που τέθηκαν για συζήτηση από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου σας τα παραθέτουμε κάτωθι:

  1. Υλοποίηση εφαρμογής της ΕΣΣΕ στην ΠΚΜ. Μετά από διαμαρτυρίες τόσο προφορικά όσο και εγγράφως του ΔΣ του ΣΕΠΕΚΕΜ για την καθυστέρηση υλοποίησης της ΕΣΣΕ στην ΠΚΜ και μετά από σειρά συναντήσεων του Συλλόγου  με Δ/ντές από Υπηρεσίες της ΠΚΜ, και  με τον Δ/ντή Ανθρώπινου Δυναμικού, ετοιμάστηκαν οι εισηγήσεις για τους υπαγόμενους στην ΕΣΣΕ υπαλλήλους. Ζητήσαμε από τον Περιφερειάρχη να  επισπευσθεί η εφαρμογής της ΕΣΣΕ, καθόσον έχει την πολιτική ευθύνη για την εφαρμογή της και να εξασφαλισθεί καλύτερος συντονισμός των Υπηρεσιών που συνεργάζονται γι΄ αυτό, παραμερίζοντας τυχόν «υπερβάλλοντα γραφειοκρατικό υπηρεσιακό ζήλο» με σκοπό την υπογραφή της 1ης απόφασης της ΕΣΣΕ ως το τέλος του Ιανουαρίου 2020. Από τον Εκτελεστικό Γραμματέα έγινε σαφές ότι για όσες Διευθύνσεις δεν απέστειλαν εισήγηση, αυτό εκλαμβάνεται ως αρνητική απάντηση. Ωστόσο, όσες Υπηρεσίες σκοπεύουν να στείλουν από εδώ και πέρα σχετική εισήγηση, θα περιληφθούν σε νεότερη απόφαση.
  2. Παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) στους δικαιούχους υπαλλήλους της ΠΚΜ. Ο Περιφερειάρχης συμφώνησε στο αίτημα του ΣΕΠΕΚΕΜ περί καθολικής εφαρμογής των οριζόμενων ΜΑΠ σύμφωνα με το ΦΕΚ 2208 Β΄/2019, για τους υπαλλήλους της ΠΚΜ. και την επιτάχυνση των διαδικασιών. Μας απαντήθηκε ότι υπάρχουν έγγραφες εισηγήσεις των Διευθύνσεων προς την Διοίκηση που ορίζουν τα απαραίτητα ΜΑΠ και εντός των ημερών αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις και η τροποποίηση του Προϋπολογισμού  Επίσης, ζητήσαμε να κοινοποιούνται  στο  Σύλλογο οι καταληκτικές προθεσμίες που έχουν οι υπηρεσίες για να  κάνουν τις εισηγήσεις τους, για καλύτερη παρακολούθηση του θέματος.
  3. Χορήγηση πάγιου ποσού για τις εντός έδρας μετακινήσεις των υπαλλήλων. Ζητήθηκε από τον Περιφερειάρχη να διερευνηθεί η περίπτωση νομοθετικής ρύθμισης για την χορήγηση πάγιου μηνιαίου ποσού για την κάλυψη των εντός έδρας μετακινήσεων υπαλλήλων κατά την εκτέλεση υπηρεσίας. Εναλλακτικά, ως τότε να εξετασθεί και η περίπτωση δωρεάν χορήγησης καρτών απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΘ.  Δήλωσε ότι θα διερευνηθεί η περίπτωση, αλλά και ο ΣΕΠΕΚΕΜ θα επανέλθει σχετικά.
  4. Προσλήψεις προσωπικού στην ΠΚΜ - Υποστελέχωση Υπηρεσιών. Μας πληροφόρησε ότι έχει γίνει αίτημα στο Υπουργείο για την προκήρυξη κάλυψης κενών οργανικών θέσεων, ιδιαίτερα κάποιων ¨δύσκολων¨ ειδικοτήτων, και θα δοθούν στον ΣΕΠΕΚΕΜ αναλυτικά στοιχεία, πόσοι υπάλληλοι ζητήθηκαν, για ποιες υπηρεσίες και ποιες ειδικότητες .
  5. Ενημέρωση για τα περιγράμματα θέσεων και τις διαδικασίες για την συμμετοχή της ΠΚΜ στην κινητικότητα. Τον Δεκέμβριο 2019 ολοκληρώθηκε η διαδικασία του ψηφιακού οργανογράμματος και των περιγραμμάτων θέσεων και η ΠΚΜ θα συμμετάσχει στον επόμενο κύκλο της κινητικότητας (Β΄ εξάμηνο 2020) ώστε να μπορεί να δεχθεί αιτήματα για την κάλυψη κενών θέσεων. Ζητήθηκε επίσης να ενημερωθεί ο Σύλλογος  για την ακριβή κατανομή των  υφιστάμενων κενών οργανικών θέσεων ανά Δ/νση, που έγινε πρόσφατα.
  6. Ενημέρωση για τροποποίηση του ΟΕΥ. Μας ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει για την ώρα ενδεχόμενο τροποποίησης του ΟΕΥ, αλλά απαντώντας σε ερώτησή μας ότι χρειάζεται τροποποιήσεις μετά από τρία χρόνια λειτουργίας, δήλωσε ότι θα τον ενδιέφεραν οι προτάσεις του Συλλόγου.
  7. Προκήρυξη θέσεων ευθύνης στην ΠΚΜ. Στο επίμονο αίτημα μας για την προκήρυξη των θέσεων ευθύνης, μας ενημέρωσε ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση των θεμάτων για τις θέσεις ευθύνης για τους ΟΤΑ Β΄βαθμού.
  8. Δημιουργία παιδικού σταθμού στο νέο κτίριο της ΠΚΜ (ΦΙΞ) – Δυνατότητα φιλοξενίας παιδιών των υπαλλήλων Περιφερειών σε Παιδικούς Σταθμούς και Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ). Ζήτησε να ενημερωθεί για τον αριθμό των παιδιών και να εξετασθεί η δυνατότητα για παιδικό σταθμό. Παράλληλα του ζητήσαμε να επιληφθεί για την τροποποίηση των προγραμμάτων Φιλοξενίας Παιδιών σε Παιδικούς Σταθμούς και σε ΚΔΑΠ, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν και οι υπάλληλοι των Περιφερειών που τώρα αποκλείονται από αυτά τα προγράμματα.
  9. Φιλοξενία βρεφών και νηπίων των υπαλλήλων-μελών του ΣΕΠΕΚΕΜ στους Δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς εντός της ΠΚΜ με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τους υπαλλήλους την Δήμων. Στην πρόταση μας για συνάντηση με την Διοίκηση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) ώστε να επιτευχθεί συμφωνία για το θέμα συμφώνησε να συμμετάσχει και να βοηθήσει στην υλοποίηση του αιτήματος.
  10. Νομική κάλυψη των υπαλλήλων από την ΠΚΜ. Η κάλυψη να γίνεται από δικηγόρο της προτίμησης των υπαλλήλων. Ζητήσαμε, στην περίπτωση που υπάλληλοι απευθύνουν αίτημα στην ΠΚΜ για Νομική Κάλυψη, αυτή να μην γίνεται αποκλειστικά μέσω δικηγόρου της ΠΚΜ, αλλά να δίνεται στον υπάλληλο η δυνατότητα επιλογής εξωτερικού δικηγόρου της επιλογής του. Η απάντηση ήταν ότι αδυνατεί η Νομική Υπηρεσία της ΠΚΜ να το πράξει, και χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση. Στην πρόταση του συλλόγου να προβλεφθεί εξειδικευμένος Νομικός Σύμβουλος λόγω των πολλών και σύνθετων δικαστικών υποθέσεων κατά την εκτέλεση των  δημοσίων έργων, αποκλειστικά για θέματα Τεχνικών Υπηρεσιών, που να εδρεύει στις Τεχνικές Υπηρεσίες  ο Περιφερειάρχης είπε ότι είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση που μπορεί να κατατεθεί όταν προκύψει θέμα  τροποποίησης του Οργανισμού.
  11. Ελεύθερη είσοδος των μελών του ΣΕΠΕΚΕΜ στα στρατιωτικά πρατήρια εντός της ΠΚΜ. Συμφώνησε να συμβάλλει και να επικοινωνήσει με τον αρμόδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ώστε να επιτρέπεται η είσοδος των μελών του ΣΕΠΕΚΕΜ στα πρατήρια με την κάρτα μέλους όπως γίνεται και σε άλλες κατηγορίες Δ.Υ. όπως οι εκπαιδευτικοί.
  12. Δωρεάν είσοδος των μελών του ΣΕΠΕΚΕΜ στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς χώρους εντός της ΠΚΜ. Συμφώνησε να επικοινωνήσει με το αντίστοιχο Υπουργείο ώστε να ισχύσει το ίδιο με την προηγούμενη περίπτωση για τα μέλη του ΣΕΠΕΚΕΜ.
  13. Συγκρότηση  Νομαρχιακών Επιτροπών Υγιεινής & Ασφάλειας. Υπενθυμίσαμε το έγγραφο που είχε σταλεί από το Σύλλογο στους χωρικούς Αντιπεριφερειάρχες  και αφορούσε στη συγκρότηση των Νομαρχιακών Επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας  για επίσπευση των ενεργειών καθώς ενημερωθήκαμε  ότι βρίσκονται σε εξέλιξη, από  την αρμόδια Υπηρεσία, οι  απαιτούμενες  διαδικασίες.
  14. Ενημέρωση για πιθανή μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στην Περιφέρειες.  (ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι). Στο αίτημά μας για σχετική ενημέρωση μας ενημέρωσε  ότι αναμένουμε το πόρισμα της νεοσυσταθείσας Επιτροπής για τις αρμοδιότητες μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κεντρικής Κυβέρνησης να φέρει εξελίξεις σε υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων προς τις Περιφέρειες.
  15. Παρέμβαση στον ΟΑΣΘ περί τροποποίησης δρομολογίων για την εξυπηρέτηση πολιτών και υπαλλήλων που μετακινούνται στο κτίριο ΦΙΞ. Συμφώνησε να καταθέσει σχετικό αίτημα στον ΟΑΣΘ και να πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση ΠΚΜ, ΟΑΣΘ και Συλλόγου. Παράλληλα ζήτησε να τον ενημερώσουμε για σχετικές προτάσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν από το Τοπικό Τμήμα Θεσσαλονίκης.
  16. Παραχώρηση γραφείων στον ΣΕΠΕΚΕΜ για την διευκόλυνση λειτουργίας των συνδικαλιστικών υποχρεώσεων του. Το γραφείο να είναι στο νέο κτίριο Διοίκησης της ΠΚΜ (ΦΙΞ) και να καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες του Συλλόγου. Συμφώνησε να γίνει εύρεση του κατάλληλου χώρου και να υλοποιηθεί άμεσα
  17. Προβλήματα λειτουργίας των εργοταξίων. Θέσαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια της ΠΚΜ (Ωράριο, ανθυγιεινό, φύλαξη, έλλειψη Μέσων Ατομικής Προστασίας, θέρμανση, κλπ).  Ενημερωθήκαμε ότι θα εξετασθούν τα θέματα που τέθηκαν, σε συνεργασία με τους αρμόδιους προϊσταμένους. Ειδικότερα αναφέρθηκε ότι είναι σε διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού για την φύλαξη των εργοταξίων και στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων αιτήθηκαν 4 θέσεις φυλάκων για τα εργοτάξια.
  18. Ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων της ΠΚΜ. Εξέταση περίπτωσης Leasing. Στο σχετικό αίτημά μας για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων της ΠΚΜ, μας δήλωσε ότι ήδη εξετάζεται και θα υλοποιηθεί η περίπτωση leasing.
  19. Ανανέωση πληροφοριακού εξοπλισμού – Ψηφιακές υπογραφές. Μας ενημέρωσε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια τετρακοσίων νέων Η/Υ. Ως ΣΕΠΕΚΕΜ ζητήσαμε να ανανεωθεί ή να εμπλουτιστεί και τυχόν εξειδικευμένος πληροφοριακός εξοπλισμός που χρησιμοποιούν πολλές Υπηρεσίες της ΠΚΜ και να ολοκληρωθεί κάθε διαδικασία που χρειάζεται ώστε να αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή όλοι οι υπάλληλοι της ΠΚΜ.
  20. Έκδοση απόφασης για ώρες κοινού στις Υπηρεσίες της ΠΚΜ. Ζητήσαμε την έκδοση της συγκεκριμένης απόφασης, ώστε μετά την σοβαρή μείωση που έχει γίνει στον αριθμό του προσωπικού, να υπάρχει χρόνος, ελεύθερος από το κοινό, ώστε να διεκπεραιώνονται θέματα και υποθέσεις των Υπηρεσιών.  Δήλωσε ότι οι ώρες προσέλευσης του κοινού είναι στην κρίση της κάθε Δ/νσης προκειμένου να καθορίζονται ώρες και μέρες κοινού σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις
  21. Δημιουργία κλειστών χώρων για τους καπνιστές. Ζητήθηκε λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που υπάρχουν την χειμερινή περίοδο. Μας απάντησε ότι ο νέος αντικαπνιστικός νόμος  δεν προβλέπει κάτι τέτοιο.
  22. Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης για τους υπαλλήλους της ΠΚΜ. Το ζητήσαμε λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών και της μεγαλύτερης διάρκειας του Χειμώνα σε σχέση με την Νότια Ελλάδα, γεγονός που συντελεί στην μείωση του εισοδήματός μας. Μας ενημέρωσε ότι δεν προβλέπεται από τις διατάξεις κάτι αντίστοιχο.

 

Επιπλέον ζητήθηκε η παρέμβαση για νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να επιλυθούν σημαντικά  θέματα που δεν αφορούν μόνο τους Υπαλλήλους της ΠΚΜ, αλλά είναι ευρύτερα.

 

  1. Παρέμβαση για τροποποίηση του σχετικού νόμου περί ευθύνης των Μηχανικών. (επιδόθηκε σχετικό έγγραφο).Απάντησε ότι ως ΕΝ.Π.Ε.,αλλά και ως ΠΚΜ, ήδη  ζητήθηκε η αλλαγή του Νόμου, χωρίς όμως να μας κοινοποιήσει το περιεχόμενο του σχετικού εγγράφου προς τα υπουργεία. Του τονίστηκε, ότι είναι απαράδεκτο να καλούνται από τη δικαιοσύνη οι συνάδελφοι μηχανικοί ως κατηγορούμενοι, χωρίς να τεκμηριώνεται δόλος ή βαριά αμέλεια και ότι δεν ευθύνονται οι υπάλληλοι μηχανικοί για την έλλειψη χρηματοδότησης των έργων, την έλλειψη εξοπλισμού και μέσων και προσωπικού για την καλή συντήρηση του τεράστιου οδικού και υδρογραφικού δικτύου. Δεν μπορεί οι υπάλληλοι να φορτώνονται ευθύνες, ελλείψεις και παραλείψεις του φορέα που υπηρετούν. Επιπλέον ζητήσαμε να υπάρχει πάντα στα δικαστήρια εκπροσώπηση της Περιφερειακής Αρχής  σε ανώτατο επίπεδο και λάβαμε την απάντηση ότι όντως είναι απαραίτητο και υπάρχει πάντα.
  2. Παρέμβαση για τις περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις. Τροποποίηση του ισχύοντος νόμου. Τον ενημερώσαμε ότι το κύριο βάρος των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων στη χώρα το έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες και Κλιμάκια των Περιφερειών έναντι των άλλων φορέων. Όμως, με πρόσφατο νόμο προβλέπεται ελεγκτική αποζημίωση για τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος (επίσημος τίτλος) του ΥΠΕΝ, η οποία είναι μία άδικη διάκριση έναντι ελεγκτών-επιθεωρητών (ανεπίσημος τίτλος) υπαλλήλων άλλων φορέων και κυρίως των Περιφερειών  που ασκούν ακριβώς την ίδια αρμοδιότητα (επιδόθηκε σχετικό έγγραφο)
  3. Παρέμβαση για τις Οικονομικές Υπηρεσίες. (Δυνατότητα άσκησης προσυμβατικού ελέγχου επί του συνόλου των δαπανών των Ο.Τ.Α., από το Ελεγκτικό Συνέδριο). Τον ενημερώσαμε και θα καταθέσουμε σχετικό έγγραφο
  4. Παρέμβαση για τις μετατάξεις κλάδου σε ανώτερη κατηγορία. Νομοθετική ρύθμιση – τροποποίηση. Έγινε σχετική ενημέρωση και ζητήθηκε η παρέμβασή του για την επίλυση του προβλήματος. Τονίσαμε ότι οι συνάδελφοι ήδη κινήθηκαν δικαστικά.
  5. Παρέμβαση για την άμεση διασύνδεση του ΚΗΜΔΗΣ και της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ Απλούστευση διαδικασιών για την μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας.  Τον ενημερώσαμε και θα καταθέσουμε σχετικό έγγραφο

 

Το ΔΣ του ΣΕΠΕΚΕΜ θα παρακολουθεί κάθε θέμα που συζητήθηκε στην συνάντηση και θα συμβάλλει στο μέγιστο για την υλοποίηση τους. Παράλληλα ζητήθηκε από τον Περιφερειάρχη να γίνει νέα συνάντηση, εντός του Φεβρουαρίου, ώστε να δούμε την πορεία υλοποίησης των ζητημάτων.